Sudah sampai masanya PDRM dimansuhkan…..

Masa telah tiba untuk Polis DiRaja Malaysia (PDRM) dimansuhkan. Sudah terlalu banyak jenayah yang PDRM lakukan kepada rakyat Malaysia. Yang terbaru, Timbalan Menteri Keselamatan Dalam Negeri membuat laporan rasuah terhadap Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan.

Kes Altantuya menggemparkan apabila kita menyaksikan Polis UTK membunuh dan meletupkan mayat warga Mongolia itu.

Tragedi Memali menyaksikan bagaimana PDRM bersekongkol dengan KDN untuk membunuh As-Syahid Ustaz Ibrahim Libya dan pengikutnya.

Banyak lagi jenayah dan kecurangan PDRM terhadap rakyat Malaysia. Polis yang seharusnya menjaga keselamatan rakyat telah bertukar menjadi penindas rakyat. IPCMC ditolak kerana PDRM mengatakan bahawa  kuasa kepada Polis akan berkurangan.

Apakah benar seperti apa yang didakwa oleh Dr. Mahathir bahawa Malaysia adalah negara Polis? Ia itu benar. Malaysia adalah negara Polis semenjak zaman pemerintahan Tunku Abdul Rahman, Tun Razak, Tun Hussein dan termasuk juga zaman Tun Dr. Mahathir sendiri.

Abdullah Badawi hanyalah meneruskan legasi Perdana Menteri yang sebelumnya. Legasi penjajah British yang memecahbelahkan rakyat Malaysia untuk memudahkan pemerintahan.

Tutup PDRM!!!

About these ads

27 responses to “Sudah sampai masanya PDRM dimansuhkan…..

  1. cakap memang senang.
    mampu kah kalian menjaga sebuah negara.
    jangan cakap saja

  2. bro,
    orang-orang kiri mesti rajin
    rajin update blog

  3. Mana negara yang tidak mempunyai polis?. Tapi PDRM harus ingat bahawa mereka berkuasa didunia ini dengan melakukan pelbagai angkara, jangan lupa Allah yang Maha Esa akan menentukan segalanya.

  4. pencuri takut polis sebab dia curik barang. Blogger takut polis sebab depa tabur fitnah la ape lagi ..

  5. aper punya bengap nak mampus punya cadangan nih!!! aduhhh org mcm ni pun ader ker???

  6. Betol!!! Tutup Poliss
    Biar geng2 blogger plak jadi polis

  7. Sekali dengar cadangan ni macam orang xde otak. Mungkin fikiran saudara sempit sangat. Ni la sikap orang Melayu. Menyalahkan orang pandai. Lupakan masalah yg ditimbulkan oleh PDRM sb diorang beribu kat Malaysia ni. Memang x relevan langsung saudara cop smua anggota polis seperti apa yg kepala otak saudara fikirkan. Org mcm saudara ni la yg suka taburkan nila dlm susu. Saya minta supaya saudara dapatkan rawatan daripada pakar psikiatrik. Itu pun kalau saudara tak anggap pakar psikiatrik tu penjahat. Sb org mcm saudara ni mana boleh nampak kebaikan org. Tahi org nampak, tapi dahi org x nampak. SENGAL TOL!!

  8. aku pun rasa blogger ni memang sengal n tak ade otak.. cakap ikut sedap mulut je… aku rasa org mcm ko ni suke menda2 yg melanggar undang2 … thats y ko benci sgt dgn polis..
    ko ingat ko boleh hidup aman macam skarang ke kalau tak ade polis… please arrrr… guna otak sikit arrrrr BODOH!!!!!!!!!!!!!! BANGANG!!!!!!! BAHALOL….aku slalu gak baca blog anti k’jaan n polis ni…. tapi bila baca blog ko ni aku rasa menyampah sngat dgn ko…

  9. Tutup Polis….BAGUS !!! memang BAGUS !!! satu buah fikiran yang takboleh diterima pakai langsung…..apesal lah ada ibu yang melahirkan anak yang tetiba mengalami kecacatan otak yang serius sampai nak berfikir secara relevan pun dah tak leh (BEBAL)…… aku xtau la ko ni dari mane muncul….dari perut ibu ke @ dari langit ko turun….satu kemuskilan tu… sebab ko tu buta mata,buta fikiran dan buta hati…. salam dari rakan Cyber…..

  10. pemuda harii ni

    Blog niee memang bodoh laaa…sapa yang tulis pun tergolong..lebih baik jgn tulis dari duk kutuk sesama sendiri.lagi korang tulis haaa lagi maju blog nie..!!!!!

  11. nirzaan_putra

    Hari ini kereta dilanggar oleh Van polis di Bandar Baru Sentul. Yang paling menyedihkan hati apabila anggota polis yang melanggar kereta tidak mahu untuk bertanggungjawab menggantikan kerosakan pada kereta yang dinilai hampir RM300 ringgit pembaikiannya. Sikap kasar dan tidak mesra anggota terbabit menterjemahkan kepada saya bahawa anggota polis tidak mempunyai kreadibiliti sebagai anggota polis yang adil disamping mesra, cepat dan betul. Dahulunya saya berasa sangsi untuk tidak menunding jari kepada polis kerana suatu ketika dahulu saya adalah kadet polis sekolah. Namun kini apabila ia terkena kepada saya sendiri, terasa diri dipersendakan, dan terus terang saya teramat malu apabila saya mempunyai sejarah sebagai anggota kadet polis. Agama islam ditekankan dalam semua perkara kehidupan. Pada pandangan saya, menceburi bidang kepolisan biarlah betul-betul menjadi seorang polis yang adil sifatnya sepertimana yang dituntut dalam Islam. Dalam kes saya ini pun nampak sangat tiada ciri-ciri kejahilan tentang agama. Seorang pegawai polis yang berpangkat Inspektor bernama Zul (Itu saja yang saya dengar) mempertahankan kesalahan yang dibuat oleh pemandunya yang melanggar kereta saya. Nampak benar sikap yang tidak adil dan bukan kah dalam islam menekan sikap adil sesama manusia. Polis sekarang tidak ubah seperti golongan hamba sewaktu zaman kesultanan melayu melaka yang hanya menurut perintah seperti lembu yang dicucuk hidungnya. Adakah mereka ini lembu??? tentunya tidak kerana mempunyai akal fikiran dan cukup sifatnya seperti seorang manusia tetapi kelembuannya tetap ada kerana sikap mereka adalah seperti lembu.

  12. nirzaan_putra

    saya memang tidak bersetuju dengan pandangan untuk menjadikan dunia kepolisan sebagai suatu sejarah. Namun anggota polis yang dilahirkan itu hendaklah menepati ciri-ciri polis yang sepatutnya. Kebencian mula timbul apabila wujudnya sikap yang tidak sepatutnya timbul dalam masyarakat. Sebab itu ada nya sikap benci. Tiap2 manusia memang dijadikan bersama-sama dengan sikap benci, bodoh,bangang dan lain-lain. Jadi itu tidak salah dari ciri-ciri seorang manusia. Jangan anggap diri terlalu hebat kerana tiada yang lebih hebat dikalangan manusia. saya bercakap atas apa yang telah saya alami, kita memerhati untuk berfikir dan menganalisis.

  13. nirzaan_putra

    Terima kasih kepada yang mewujudkan blog ini

  14. nirzaan_putra

    Penah tak korang terfikir kalau korang dianaiya oleh polis contoh macam aku kena langgar dek van polis mana korang nak solve prob ni ?? kalau ko cakap nak buat report, awal2 lagi dia cakap kat korang buat report pun tak akan menjejaskan apa-apa sebab dia polis. Haaaa .. apa macam..

  15. Cadangan yang cukup baik dari akal dan fikiran yang bernas orang kerdil.
    Munkin boleh di undi oleh rakyat Malaysia sebagai ” cadangan paling bodoh bangsa Melayu”.

    ha ha ha ha…………

  16. dlm dunia ni ada 1001 mcm penyakit awk ni katogeri ada penyakit yg 900 lebih tuan punya badan x sedar dia org lain nmpak dah copek bawo borubek

  17. suara orang orang kecil

    aku dengki dengan polis aku dengki dgn polis….kau tamak kan duit aku dengki dengan polis..

  18. suara orang orang kecil

    aku suruh tutup polis sbb aku gila dan dengki dengan polis..aku tidak bersyukur

  19. Sikalang ah, wa lasa itu polis ah musti tutup woo. Lasuah ala manyak, tipu ala manyak, lagi ah itu tembak olang ah suka-suka saja..haiyyaaa…lu olang talak tau woo..wa ala kenai itu polis punya celita ah sulah 25 tawun woo..semua kolup..talak moleh pakai maaaa…tapi kalau itu polis tutup kidai ah, apamacam meleka mau makan lasuah lagi…hayya..apa macam liaolang mau kasik liaolang punya anak mini makan lasuah…susah yugak woo ini macam..

  20. u orang kenal ASP selvarajan a/l muniyandi, dia tu keje di ipd cheras kuala lumpur.I pelik lah macam mane orang gatal dapat pangkat ASP memang tak adil. Dia ni kaki perumpuan suka tackle perumpuan. kalau sesiapa perempuan pergi ipd cheras tolong jaga2 nasihat dari seorang perumpuan mangsa.Dulu masa saya traning spdrm dia tahan sijil saya, masa i minta sijil dia cuba makan i. Sampai sekarang i tak ambik sijil tu kerana i takut dia.Dia tu seorang india yang tak gune………………………….pls anybdy help me…………..

  21. ya memang betul i juga dengar tentang dia dalam hal perempuan Dia ni lah rosakan nama polis

  22. I SUPPORT THIS BLOGER……….
    I SUPPORT THIS BLOGER……….
    I SUPPORT THIS BLOGER……….
    I SUPPORT THIS BLOGER……….
    I SUPPORT THIS BLOGER……….
    I SUPPORT THIS BLOGER……….

  23. ketua polis balai, sentul, sivakumar a/l thankaraja adalah seorang pegawai mengamalkan sikap rasuah dan mementingkan diri sendiri dan keluarganya. pegawai polis ini juga selalu mabuk, bersikap kasar dan menggunakan kekerasan dengan orang awam, malah bersikap perkauman. terlalu banyak aduan dibuat terhadap pegawai polis ini dan tiada sebarang tindakan diambil.

  24. MEMANG SAYA DAN RAMAI ORANG LAIN TELAH MENDENGAR TENTANG SIKAP BIADAP PEGAWAI BERNAMA SIVAKUMAR A/L THANKARAJA (KETUA BALAI POLIS SENTUL) YANG TIDAK MENGHORMATI ORANG AWAM DAN MENGELUARKAN KATA KATA KESAT, MENGAMALKAN DASAR PERKAUMAN DAN MABUK SEMASA BERTUGAS . SAYA BERHARAP PIHAK ATASAN AMBIL TINDAKAN KEATAS PEGAWAI POLIS YANG MEMBUAT SALAHLAKU DAN MENGGANTIKAN TEMPATNYA DENGAN PEGAWAI BERDEDIKASI,

  25. Saya bersama kawan saya pernah dihalau oleh pegawai polis bernama Sivakumar dibalai polis sentul, semasa saya pergi hendak membuat repot keatasnya kerana tidak puas hati dengan tingkah laku beliau mengeluarkam kata kesat, dalam keadaan mabuk. Sivakumar juga arahkan kepada anggota polis yang bertugas dikaunter pejabat pertanyaan, untuk tidak menerima repot
    saya dan menengking untuk meninggalkan kawasan balai polis sentul. Beliau mengugut akan mengari saya bersama kawan saya dan masukan dalam lokap dan mengarahkan anggota polis lain menghalau saya pergi dari kawasan balai.

  26. apa akan belaku kepada negara sekiranya pdrm dimansuhkan. Sedangkan diri sendiri tak dapat nak dijaga inikan pula pdrm nak dimansuhkan. Masyarakat sekarang pun dah tak ambil peduli hal orang lain. Jgn kerana perebutan kuasa orang lain yang akan tertindas

  27. I simply wanted to take a couple of minutes and let you know that I appreciated
    the write-up. I truthfully don’t think that many people know the amount of work that gets put into having a good post. I’m sure this will be kind of random nevertheless it
    really bugs me occasionally. Anyways outstanding web site.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s